Spendrups chef för varumärkesaktivering utsedd till Årets Eventchef B2C

2020-12-15

Håkan Wallinder Eriksson prisas av den oberoende bransch- och nyhetssajten Eventeffect.

Bakom utmärkelsen Årets Eventchef står den oberoende bransch- och nyhetssajten Eventeffect vars målsättning är att lyfta fram individer som agerar professionellt, är kunniga, modiga, öppna och framgångsrika. Av en jury bestående av ett tiotal personer inom eventbranschen utsågs Håkan Wallinder Eriksson, chef för varumärkesaktivering på Spendrups, till vinnare i kategorin B2C. 

Håkan jobbar vanligtvis med flera av Spendrups stora eventsamarbeten, från evenemang som Årets Kock och Åre Gastronomy Week till festivaler som Way out West, Åre Sessions och Lollapalooza. Det kan till exempel innebära pop up-restauranger, barer eller andra aktiviteter där våra stora varumärken syns. 

- Jag känner mig ärad, men samtidigt känns det lite märkligt ett år som detta där både kollegor och vänner går på knäna - där deras livsverk slagits i spillror och hela eventbranschen är helt borta. Men jag är ändå glad att bli uppmärksammad, säger Håkan Wallinder Eriksson. 

Hakan Wallinder Eriksson Eventchef 2020

Juryns motivering

Du har många framgångsrika år i eventbranschen. Du är en chef som ställer upp, ger ett stort ansvar till ditt team och låter teamets medlemmar synas och växa. Du ser kreativa möjligheter som inte andra ser. Med blicken framåt strävar du alltid efter bästa möjliga resultat.

För ditt stora mod, för din innovativa förmåga och din kreativitet, spetsat med hållbarhet i alla former som ett av dina viktigaste ledord är du en värdig vinnare av Årets Eventchef B2C.