Pistonhead ny huvudpartner till Sweden Rock

2022-11-25

Ska skapa starkt innehåll och aktiveringar tillsammans

blobid0.jpg

Pistonhead blir ny huvudpartner till 30-årsjubilerande festivalen Sweden Rock.

– Vi har beundrat Sweden Rock i många år och är otroligt stolta över att nu få kliva in och bli en del av den fantastiska festivalkultur och passion som finns i allt som festivalen byggt upp under många år. Det finns en otrolig energi och kärlek till rocken och till mötet mellan människor där. Den vill vi förstärka och bygga vidare på för att tillsammans skapa en stark festivalupplevelse för alla besökare. Vår ambition är att Pistonheads varumärke och erbjudande blir en naturlig och integrerad del av denna upplevelse, säger Marcus Thollin, marknadschef för öl på Spendrups.

Den 7-10 juni 2023 kommer 40 000 rockälskare dagligen till festivalen i Sölvesborg för att lyssna på ikoner som Iron Maiden, Def Leppard och återförenade Pantera.

Kulturscenen är inget nytt för Pistonhead, som redan 2015 drog igång initiativet Pistonhead Foundation. Stiftelsen stöttar unga kreatörer "som utmanar normerna, som skruvar till vår bild av samtidens kultur, för alla de som vågar välja nya, svåra vägar att nå ut med sina tankar och sin kreativitet" enligt manifestet.

Varumärket Pistonhead passar Sweden Rock Festival som hand i handske, säger festivalens marknadschef och vice vd Sofia Lindqvist Lacinai:

– Våra varumärken har mycket gemensamt, både vad gäller attityd och i tanken om att musik och kultur är viktiga aspekter som verkligen gör livet värt att leva. Vi är oerhört glada och peppade över det här samarbetet!